More details

چگونه نشتی را تعمیر و کارتریج را تعویض کنیم؟

چگونه نشتی را تعمیر و کارتریج را تعویض کنیم؟

حتما فکر کرده اید که چگونه می توانید شیرآلات، سرویس های بهداشتی، حمام، آشپزخانه و … را خودتان تعمیر کنید و در عین حال هزینه های آب را کاهش دهید. برای بررسی مراحل تعمیر و تعویض قطعات، مقاله زیر را دنبال کنید.

قبل از هر چیز باید بگوییم که اگرچه روش ها عموما یکسان است اما با این تفاسیر ممکن است مراحل هر شیر با توجه به شکل و مدل آنها متفاوت باشد. اما برای شما کاربران هائو کن یو، دو مدل از پرکاربردترین شیرآلات، شیرهای ساده با دو شیر (شیرآلات مختلط) هستند که در برخی از آشپزخانه ها و حمام ها و همچنین نوع اهرمی استفاده می شوند. تدریس خواهید کرد. با ما بمان.

1. ابتدا جریان آب را قطع کنید.
قبل از اقدام به تعمیر یا تعویض شیرآلات، باید به سراغ شیرآلات اصلی بروید. اگر قادر به قطع آب پشت این شیرها هستید این کار را انجام دهید و در غیر این صورت بهتر است جریان اصلی یا ورودی آب اصلی را با یک شیر قطع کنید.

2. سر شیرها را باز کنید.

گام بعدی این است که پیچ های سر شیر را باز کنید. این پیچ ها معمولاً زیر یک روکش پنهان می شوند و این روکش نیز یک تکه پلاستیک است که روی آن ضربه ای به رنگ قرمز و آبی یا گرم و سرد دارد. با استفاده از چاقو یا همان پیچ گوشتی دو طرفه می توانید این درپوش ها را از جای خود جدا کنید تا به پیچ ها دسترسی داشته باشید.

توجه داشته باشید که برای شیرهای اهرمی مجبور نیستید با این روکش ها سر و کار داشته باشید و با آچار آلن باید پیچی را که معمولاً زیر اهرم است باز کنید.

3. پیچ ها را باز کنید

پس از برداشتن درپوش ها و دیدن پیچ ها، با پیچ گوشتی مناسب، پیچ ها را باز کنید. در این مراحل می توانید پیچ ها را باز کنید. احتمالاً به دلیل زنگ زدگی یا توده های انباشته شده، باز کردن کمی آنها نیاز به برق دارد. در نهایت با بازکردن آنها سر پیچ ها را جدا می کنید.

4. مغز یا کارتریج را باز کنید

پس از برداشتن سر پیچ ها، نوبت به باز کردن مهره ها یا کارتریج ها می رسد. در هر دو مورد، چه تصمیم به تعویض کامل هد یا تعمیر آن داشته باشید، باید این مغزها را باز کنید. برای باز کردن آنها باید از آچار فرانسوی یا آچارهای مشابه استفاده کنید و سعی کنید آنها را باز کنید.

برای شیرهای اهرمی باید قسمت بالایی مشخص شده در تصویر را باز کنید. برای این کار می توانید از آچار استفاده کنید. در برخی از شیرهای هرمی یک قطعه پلاستیکی داخل آن وجود دارد که قبل از باز کردن قسمت فلزی باید آن را با دست باز کنید.

5. واشرهای جدید را تعویض کنید

بیشتر مشکلات مربوط به چکیدن آب معمولاً مربوط به واشرهای روی این مهره ها است. بسته به نوع شیر و مهره، روی هر کدام یک تا سه واشر مختلف وجود دارد که به راحتی می توانید هر یک از این واشرها را با یک واشر جدید و سالم تعویض کنید که در نهایت نیاز به باز شدن یک پیچ خواهد داشت. اگر مطمئن هستید که مشکل با واشر حل نمی شود یا می خواهید آن را تعمیر کنید، کافی است یک هسته جدید بخرید و آن را تعویض کنید.

برای شیرهای هرمی همانطور که در تصویر مشخص است محل قرارگیری واشرها متفاوت است و برای تعویض باید هر کدام را با خط کشی بردارید. برای خرید واشر حتما نوع شیر را ذکر کنید تا واشر مناسب تهیه شود

6. هر چیزی را در جای خود قرار دهید

حالا که مشکل را حل کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام مراحل را به صورت معکوس طی کنید و دوباره همه موارد را ببندید. با این کار مشکل نشت شیر شما برطرف می شود.

امیدواریم این مقاله مشکل چکه شدن شیر ظرفشویی، سینک، توالت، حمام و … را حل کرده باشد.

700 467 Rassan

Leave a Reply

5 × چهار =

جستجو...